Website Logo
0 (312) 219 18 82 Randevu İçin (09:30-18:00)
Dr. Özge Aydın

VİT C VE GLUTATYON

Yaşlanmayla birlikte hormonal değişiklikler olur ve dış görünümünün yanında iç yaşlanma da gerçekleşir. Cildin epidermis tabakası incelir .Konnektif doku matrixi azalır. Sebaceous glandların sekresyonları azalır. Bütün bunlar yeni sıra UV maruziyeti de eklenip cilt incelir, sarkar, kurur, kırışıklık artar.

Genetik olarak erkeklerdeki epidemis ve konnektif doku matrixi daha kalındır. Sebaceous glandların daha yoğun sekresyonu vardır. Bu nedenle iç ve dış yaşlanma belirtileri daha azdır. UV ışınları aynı yaştaki kadına göre reaktif oxygen radikallerinin artışına ve dolayısıyla ciltte yaşlanmaya sebep olur. Zamanla ROS ların birikimi nedeniyle elastin ile moleküler reaksiyonlar artar. Kollajen, elastin, proteoglikan ve diğer cilt hücre yapı taşlarında mikroskobik incelemede ROS’un neden olduğu hasar ciddi kuruluk ve kızarıklık, pigmentasyon(lekelenme ) şeklinde kendini gösterir.

Vit C ve glutotyon çok güçlü antioksidanlardır. Bunların gizli antioksidan etkileri  ROS ları ortadan kaldırma ve bundan dolayı oluşan destruktif hasarlayıcı kaskadı kırmaktır. Vit C ve glutatyon aynı zamanda melanosit sentezini  inhibe ederek UV ışınlarının tetiklediği ciltte lekelenmeyi ve koyulaşmayı önlerler. Vit C UV hasarladığı kollajen moleküllerinin hem kalitesini hem sayısını artırır. Son olarak UV ışınlarının ürettiği ROS ve bunun neden olduğu melanin sentezinin artışı (lekelenmeye neden olan) cildi kuru,koyu,mat yapar. Vit C ve glutatyon  ROS ‘un hasarladığı cildin kollajenini tamir eder ve ciltteki koyulaşmayı durdurur. Daha ışıltılı  daha nemli bir cilt oluşur.

info@drozgeaydin.com
Via Flat Armada Yaşam Sokağı (Nergiz Sok.) 7/2 No:25 Söğütözü / ANKARA